Myth-Making in Aristophanes Innovation and Evolution in Attic Comedy

Myth-Making in Aristophanes Innovation and Evolution in Attic Comedy
Author: Effie Zagari
Publisher: Cambridge Scholars Publishing
Total Pages: 222
Release: 2024-10-01
Genre: Literary Criticism
ISBN: 1036411133

This book focuses on the development of Attic comedy as it is evinced in four fragmentary plays by Aristophanes: Polyidus, Daedalus, Aeolosicon, and Cocalus. The significance of these plays lies in the fact that they present characteristics which are not prominent in the extant plays. They are mythological comedies that Aristophanes might have composed as parodies of tragedies. The four dramas exhibit elements largely present in Middle and New Comedy, such as the use and re-use of myths, the production of large-scale burlesque, domestic plots, unfolded outside Attica. This is a book directed to the wider audience, to all enthusiasts of Classics. It facilitates the understanding of an aspect of Aristophanes’ work, discernible only within his fragmentary dramas. This study thus revisits Old Comedy and enriches the scholarship with new insights and new discoveries regarding Aristophanes, his literary interactions, as well as his innovating and influential work.

Parole nel Vento

Parole nel Vento
Author: Paolo Benetti
Publisher: Lulu.com
Total Pages: 399
Release: 2013-03-14
Genre: Fiction
ISBN: 1291346813

Il libro Parole nel vento di Paolo Benetti è un'Odissea Patagonica è la storia di un Nostos, un ritorno. Tragico, avventuroso, violento, passionale, ripercorre le tappe dell'Odissea in chiave moderna dove per esempio Polifemo è un nano del circo con un occhio solo, ma altrettanto crudele. Il tono epico, anche nelle sue ripetizioni aediche, ad esempio i roghi in cui bruciano gli eroi, o anche l'immagine della nave/suv nera che fende le pianure patagoniche come fossero onde del àiperion talassa, l'infinito mare omerico, appartengono per diritto al linguaggio epico greco. Anche la natura potente, apparentemente domata dall'onnipresente alambrado, come nell'Odissea, è madre e matrigna e fa ritornare gli uomini della civiltà della polis allo stato ferino. Il novello Odisseo e i sui compagni di sventura finché sono immersi nella natura fanno ecatombi degne dell'esercito argivo ... ma, non appena superate le possenti mura di Itaca, la furia omicida si placa. Riccardo Reisso su www.igiornielenotti.it

La regina e i suoi amanti

La regina e i suoi amanti
Author: Giorgio Cimbrico
Publisher: Absolutely Free Editore
Total Pages: 140
Release: 2010-07-10
Genre: Biography & Autobiography
ISBN: 8890414677

Un titolo elisabettiano (ne ebbe di amanti la Regina Vergine) per un tentativo di rotta, di circumnavigazione di un mondo così tondo da prevedere ogni tipo di situazioni, ogni gioco di contrasti: la gloria e la vergogna, l’arroganza e l’umiltà, il martirio e la joie de vivre, l’ascesa e la caduta, il miracolo offerto da chi è stato toccato dal demone e i risultati frutto di umanissimi sforzi. Più che una storia ordinata dell’atletica, Regina di tutti gli sport, il libro di Giorgio Cimbrico propone momenti, ricordi - di riporto e diretti -, profili di belli e dannati, capaci di lasciare il segno nello sport che li accomuna e li anticipa tutti nel repertorio delle attitudini e dei gesti, nel desiderio del confronto, nelle motivazioni che germogliano. Così, l’'atletica, più che regina, diviene la smisurata strada maestra che percorre l’India: invita a percorrerla, per percorrersi dentro.

Dictionary of Theologians

Dictionary of Theologians
Author: Jonathan Hill
Publisher: James Clarke & Company
Total Pages: 813
Release: 2010-03-25
Genre: Religion
ISBN: 0227179072

An exhaustive guide to every significant Christian theologian who lived from the first century to 1308, the year in which John Duns Scotus died. The dictionary encompasses the Catholic, Orthodox, Nestorian and Monophysite traditions, including information not previously available in English. Thoroughly indexed, the dictionary incorporates common variants of names and concepts which will help and direct the reader. The main criterion for inclusion has been contribution to the development of Christian theology. Sub-criteria by which that is measured include, above all, originality and influence on later figures. With over 290 entries, the dictionary provides a handy summary of theologiansi lives and writings together with recent scholarship,as well as an up-to-date, definitive bibliography listing primary texts, translations and secondary literature in the major western European languages. Useful for all levels of academia; no other text matches the depth of the dictionaryis bibliographies. The unprecedented thoroughness of Hill's compilation provides an essential resource for studies at all levels on such a large and varied range of Church thinkers.

ONDEGGIANDO NEL VENTO DELLA VITA

ONDEGGIANDO NEL VENTO DELLA VITA
Author: Carla Tommasone
Publisher: Lulu.com
Total Pages: 357
Release: 2015-02-26
Genre: Fiction
ISBN: 1291613056

Max è abituato a contare solo su se stesso, sulla sua ferrea volontà e vive in solitudine la sua esistenza turbolenta. Ma poi Linda scopre che l'uomo che sembra incapace di solidarietà e di amore è dotato invece di un cuore generoso e sensibile. Sarà perciò arduo individuare il varco per accedere al suo cuore così ben protetto, difficoltoso costringere l'uomo ad accettare la sua vulnerabilità, problematico trovare un punto d'incontro. Ma anche il più forte e ostinato degli uomini è costretto ad arrendersi se travolto dall'Amore e Max che ha sempre affrontato le sfide a testa alta, non negherà a se stesso la possibilità di essere felice. Un romanzo d'amore denso di passione, quella che anima i protagonisti di questa storia e che contraddistingue lo stile dell'autrice. I personaggi pongono a nudo loro stessi pagina dopo pagina, mostrando le loro vulnerabilità, i loro timori e i sentimenti più intensi e profondi, la cui carica apporterà loro la forza necessaria a superare ogni ostacolo.